streamline

Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Liza - 15 juli 2011 20:02

Eftersom brorsan så gärna ville rida ut innan han åker hem i morgon

så bestämde vi oss att åka upp och rida i skogen en sväng.

Men när vi kom upp möttes vi av två väldigt upprörda hästar som

stod och gnäggade när vi kom och hade lite smått panik. På ena 

långsidan av hagen var hörnstolpen av trä avbruten och tre plaststolpar

låg omkull välta + att tråden hängde vid backen.

Ingen av hästarna hade gjort illa sig som tur var. Dom stod och stirrade in

i skogen och skyggade för allt som rörde sig där inne (det blåste ute).

Jag funderar på om något vilt djur har varit in i hagen. Det går mycket

råddjur och älgar omking hagen, man vet ju aldrig.

 
När hästarna hade lugnat ner sig  gjorde vi dom i ordning.

Vi började med att rida lite i hagen för att känna på hur hästarna verkade.

Brorsan är ju nybörjare så jag vill ta det lugnt.
Vi gav oss ut i skogen på en mysig stig, hästarna trampade på väldigt idag.

Olivia hann knappt med Faxens steg, annars brukar det vara han som inte hinner med. Det gick väldigt bra för brorsan, han är duktig som rider barbacka utan problem. Kommer sakna att rida med honom!  


Madde har rest iväg över helgen så jag är ensam med hästarna.

Hoppas dom sköter sig nu och att dom får vara ifred i sina hagar!


Nu ska vi titta på film tillsammans med mina syskon.

Det blir såkallat fredagsmys i soffan   Vi ska titta på en klassiker!
Jönssonligan på Mallorca... den är ju sååå bra!!!


Vad gör ni ikväll?  

Av Liza - 15 juli 2011 15:54

Det blev en roadtrip till Falun med papps idag.

Han skulle hämta bilen som varit inne på lagning och jag hakade på.

Vi var in på Rusta en sväng och fyndade lite. Bl.a ett tält, parfym mm.

När vi kom hem åkte jag ner på stan med mina pojkar. Blev ett par örhängen

från Ur & Penn. Dom var jätte snygga!


Det ös regnar och är mulet idag. Jätte trist för jag och brorsan tänkte

rida ut en sväng i skogen. Han åker ju hem i morgon   Hoppas på uppehåll!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg?
 Detta var första gången!
 Varje dag
 Någon gång i veckan
 Någon gång i månaden

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards